Délután az Uffizibe mentünk; néhány lelkes csoporttársunk már reggel megvette nekünk a jegyeket, így időre szólt a belépőnk, s összesen 3-4 órát tölthettünk bent zárásig. Tekintve a képtár felmérhetetlen gazdagságát, a magam számára kialakított metódus szerint jártam el: nem törekedtem „mindent” megnézni (nem is lehetséges), hanem a csodák között a magam ritmusában sétálgatva hagytam, hogy némelyik kép megszólítson… Érdekes, de ez alkalommal az angyali üdvözletekkel jártam így, egy idő után már kizárólag az ezen témájú festményeket kerestem (jónéhányat találtam csak a legnagyobb mesterektől is).
Kaptam egy
bónuszt is: a festmény előtt telefonjaikkal hadonászó tömeg ellenére is
megfogott Botticelli ismert képe, a Vénusz születése. Körülöttem folyamatosan
cserélődött a tömeg, én pedig hosszan álltam: valami megérintett. Megértettem,
hogy a kép intimitását nem a mezítelen női alak, hanem a Szépség
megszületésének pillanata adja. A pillanat, mikor „fellibben a fátyol” az
örökkévalóról, amikor egy pillanatra (hiszen a nimfa éppen bíborpalástot terít
a szépségének tudatára ébredő Vénuszra) nyilvánvaló lesz a Csoda, melyet mi
emberek leginkább csak eltakarni tudunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése